hoe het verder ging 230626

Dag fijne mensen 
Allereerst wil ik een ieder bedanken voor de lieve worden en de support.
Doet je goed dat er meegeleefd wordt. Na een betere nacht nu er wat perspectief is, 
Heb Ik de hele caravan leeg gehaald zodat hij op zijn achterkant kan en de wielen eraf kunnen. 
Had dit allemaal keurig gedaan en toen begon het te dreigen. Op top snelheid alle spullen naar de toiletten gebracht. Hier is een overdekt stuk waar je de afwas kunt doen en de was, deze laatsten waren afgesloten en zo kon ik daar mooi al mijn spullen kwijt.
Ik moest om 9.00 bij de receptie staan om de fietsenmaker op te vangen.....
En ja hoor, geen fietsenmaker.
Om 9.25 de garage maar gebeld, na wat gedoe melden ze dat de fietsenmaker geen tijd had om te komen en dat ik zelf maar de wielen moest verwijderen en brengen.
Nou, daar sta je dan met minimaal gereedschap. Maar toch maar proberen en het lukte zowaar.

En ik op stap met 2 wielen, gelukkig viel de regen mee.
En dan kom je bij de fietsenmaker die ze dus voor mij hadden uitgezocht.
Het was een heel klein gebouwtje en ik dacht direct: hier geschieden geen wonderen:
Binnen was het nog kleiner. Maar goed hij ging aan de gang en had de juiste spaken, hij was een mooi tijdje bezig.
Ondertussen genoot ik van het uitzicht:
Dit is het fietspad langs de Somme en die eindigt bij de kathedraal van Amiens, je zit dan op een gegeven moment de kathedraal boven alles uitsteken, zeer imponerend.
dit zijn foto,s van eergisteren alweer....
Dan nog wat van dichtbij:
Nadat de beste meneer de fietsenmaker zei hij dat het zo maar weer kon gebeuren aangezien deze wielen nu niet de sterkste waren.
Ik vroeg toen of hij betere had, Nee hij verkocht geen wielen maar misschien in Amiens en hij gaf mij een adres, ik vol goede moed daarheen. Ze keken daar heel moeilijk maar ze gingen aan het zoeken. Ondertussen belde Unive met allereerst excuses en ze hadden gezien in de gespreksverslagen dat het ook tegen mij gezegd is, dit had nooit mogen gebeuren en de chef wist er nu ook van en de schade afdeling was aan het nadenken over compensatie. Dit klonk voor mij al heel wat beter dan: nog een fijne vakantie maar wij kunnen niets voor u doen.
Ze wilden mij niet aan mijn lot overlaten en dat is precies wat ik in de klacht had gezet.
Nu willen ze een begroting van wat het kost om met een grote bus naar Frankrijk te komen .
Dit idee komt van mijn zoon Marijn. Hij brengt mij dan naar Bretagne en haalt mij later weer op. Topper.
Maar de fietsenmaker in Amiens kon zo niets bedenken en stuurde mij door naar een ander. Deze had als suggestie een wil met drie plastic spaken maar wist niet of die sterk genoeg was. Daarna kwam hij met een bmx wiel alleen wist hij niet of de remschijf daarop kon. En die heb ik wel nodig wanneer in van een berg afkom. Er zit namelijk een oplooprem op de caravan zodat hij je niet van een berg duwt.
Hij vroeg nog of er ook schokbrekers onder zaten, Nee dus, daar keek hij van op.
De keuze voor een stijvere wiel heeft dan ook gevolgen voor de caravan,cdue moet dan meer klappen opvangen.
Al met al was het al 13.30 en ik moest nodig wat eten.
En het was lekker.
Toen terug naar de camping en ook nog signallen met mijn zoon, schone dochter en kleinkind, die nu in Bangkok zijn en die ook heel erg betrokken zijn en meedenken. Dat voelt ontzettend goed. Ben heel blij met mijn zonen en wat daarbij is.
En dan aan het werk om de wielen er weer onder te zetten anders kan ik er niet in slapen.
Morgen een dag bijkomen en rustig aan en dan overmorgen toch een stuk fietsen, kijken hoe het gaat. Verwacht er niet veel van. Toen ik draaide aan het gerepareerde wiel swaberde hij erover.....
Helaas kan het niet om hier filmpjes toe te voegen.
Maar zie hem nu eens shinen die mooierooie:
Daar neem ik zeker nog geen afscheid van. Het wordt iets met schokbrekers en bmx wielen denk ik. Of bladveren zoals Chris suggereerde.
En dan morgen ook meer tijd voor deze, ze is toch wel wat tekort gekomen afgelopen dagen.
Zo. Is iedereen weer op de hoogte en nogmaals dank. Tot overmorgen.
Liefs Rudi

En o ja, heb hier naast mij een heel vriendelijke buurvrouw van 75 en die maakt voor mij een salade vanavond.
Heerlijk.

Reacties

  1. Met zo'n buurvrouw kan de dag toch niet meer stuk.
    Laat de rest maar over je heen komen.
    Top dat Unive het recht gezet heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog even morgen afwachten wat ze zeggen

      Verwijderen
  2. Ahhhh Rudi!! Wat een drama allemaal. Maar hopelijk gaat het goed komen! Ik duim voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh lieve Rudi, het komt allemaal goed! Monica laat je niet stranden ❤️
    Wat een geweldige lieve mensen om je heen ❤️❤️❤️
    Die sterkere banden enzo klinkt als de oplossing! Had je dit in NL niet? Is het de kwaliteit van de wegen, want in eens is het foute boel!
    Fijne avond en ik kijk uit naar de update!! ,😘😘😘

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gedoe allemaal Rudi, maar heel goed niet opgeven. Lekker rustig aan morgen en genieten samen met Luna groeten, renata

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weer een dag vol “ avontuur” van links naar rechts, van voren naar achteren. In ieder geval een gebaar van Univé. Nu ff afwachten of de rooie het houdt, de wielen dan. Succes

      Verwijderen
  5. Wat een dag weer. Univé , we moeten eerst maar afwachten wat ze echt gaan doen. We zijn benieuwd.
    De bladveren voor de wielen kan een oplossing zijn. Maar wellicht in combinatie met schokbrekers. Geen idee of dat kan want het moet op een beperkte ruimte.
    In ieder geval hopen wij dat er eenndeugdelijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oplossing komt. We wachten maar af en hopen het beste voor je.
    Doel is wel dat je straks jouw doel kunt bereiken.

    Geniet van de mooie momenten en je lieve Luna!
    Liefs van ons
    Nel en Piet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed nieuws Rudi! Hoop dat de komende dagen beter gaan! Gr. Atefeh

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Rudi, ben zo benieuwd wat de fabrikant erover zegt… in ieder geval veel sterkte met al het gedoe, je zou bijna vergeten dat je in dat mooie Frankrijk bent! Ennuh, gewoon doorgaan, zoals jij altijd zegt💪💪Groet van Kees en Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou, nou, nou … petje af voor je onmetelijke geduld hoor en het blijven doorgaan voor het zoeken naar oplossingen. Gelukkig krijg je ook veel lieve mensen op je pad en hier in de blogspot een goeie meelevende support 🙏🏼🙏🏼🙏🏼
    En niet te vergeten een trouwe Luna aan je zij. Hopelijk komt Univé met een goed gebaar waar je wat mee kunt. Houd goede moed, je komt hoe dan ook in Bretagne. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden … ehhh Bretagne bedoel ik 😁
    Liefs van ons en dikke knuffel voor Luna, BYF 🐶🌻🙋🏻‍♀️❤️😘

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je krijgt het wel voor de kiezen rudi. Ik wens je veel sterkte toe en houd moed. Knuffel voor luna. Stay strong
    Groet leo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Veel succes en houd moed Rudi💛💚

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat goed van je dat je zo positief blijft en oplossingsgericht. Zo heb ik je ook leren kennen! Hopenlijk komt het goed en kun je je einddoel halen. Ik ga duimen…
    Liefs
    Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

terug naar boven 6 06082025

op weg naar de hoge Veluwe