van Doornik naar Plouvain 190626

Dag allemaal:
De nacht is rustiger verlopen dan dat de voorspellingen hadden gezegd. De deur van de caravan woei open rond 4.00 en toen had ik een hond stijf tegen me aan liggen en deze was ook niet van plan weer te vertrekken.......daar werd het nog warmer van.
Ben de dag begonnen met dit brood:
Nu moet het wel goed komen.
Gisteravond kwamen er wel heel aparte luchten voorbij:
Zeer dreigend en ook harde wind, vanavond moet dat nog erger worden zeggen ze. Het is nu dan ook zeer drukkend en allemaal van die hele kleine vliegjes, soort potloopstreepje. Alles kriebelt en ik heb geleerd dat dat onweersvliegjes zijn.
Dit noemen ze fietspaden. Zowel in België als in Frankrijk.
En hier sterk ik de grens over.
Gisteravond deed de app cycle het niet dus heb ik de reis maar weer met komoot gemaakt. Maar dan fiets je dus langs de doorgaande weg met die zeer smalle fietsstroken. Zeer onprettig want ook de.dikke vrachtpiatos denderen je voorbij met hoge snelheid.
En fietspaden kennen ze haast niet, het zijn gewoon twee strepen op de weg of op het voetpad.
En weet je wat je met een stoplicht doet wanneer de getekende fietsstrook in de weg zit........
Nou, er gewoon midden op zetten:
Na 20 km waren we wel toe aan pauze en dat hebben we maar bij de Mac gedaan ook al waren we te vroeg, ze gingen pas om 10.00 uur los en het was 9.20.
Dus dat werd gewoon een langere pauze met een goede traktatie:
En ja Ina, ik doe echt mijn best om me aan de 80/20 regel te houden.😇
Daar ook gekeken of cycle het alweer deed, gelukkig was dat zo en toen hun route naar gevolgd, een stuk rustiger maar ook met meet uitdaging wat de reis alleen maar leuker maakt. Ik moest wel 10 km meet fietsen maar dat had ik er graag voorover.
Uitdaging 1:
Een speciaal fiets pad door de landerijen maar met een slagboom en hekjes op het fietspad:
Geprobeerd om de slagbom om hoog te doen maar dat lukte niet. De ruimte tussen de hekjes en de slagboom was net breed genoeg voor de mooierooie, dus een beetje manouvreren en ik was er langs. Ik fietste weg vlakbij de hele plekken en de verbodsborden die daar waren geschilderd en tot mijn grote verbazing ging de slagboom open. 
Dus aan het eind van het fietspad ik recht op de slagboom af en Ja hoor, die ging open. Je blijft je verbazen.
En dan nummer 2:
afgesloten met een slot en ketting, dus ik zoeken naar een omweg, een stukje achter dit hek kwam een weggetje van rechts, ik daar kijken en ja hoor, daar was de omweg.
Dus ik met alles een stukje terug en via dat weggetje er toch gekomen.
En dan nu nummer 3
De Franzen houden ervan om alles met hekken af te sluiten en de doorgang voor fietsers zo mini mogelijk te maken.
Bij deze moest ik de mooierooie loskoppelen en achterwaarts er tussen door manouvreren:
Onderweg ook een mooi oud industrieel gebouw gezien, leek me wel wat om daar een woning van te maken en dan bovenop de schoorstenen een uitkijkpost of een torenkamer.
Ik heb onderweg veel water verbruikt, dus ik een friettent zag heb ik daar om water gevraagd. Dat gaven ze met alle plezier en ondertussen wilden ze wel weten wat dat was achter mijn fiets.
En Luna vond dat dit ook best zo zou kunnen.
 En dan nu ben ik hier, bloedje heet,vdus uit de zon blijven en straks even eten halen.
En Ja weer op een vakjes camping maar deze waren in een soort waaier aangelegd zodat je aardig wat ruimte had en het geheel ook speelser leek.
Zo en dan nu wachten op het onweer,Veens iedereen een goede avond en tot morgen.
En volgens Google moet ik nog 696 km fietsen voordat ik daar ben waar ik heen wil.
Dus 14 dagen van 50 km en dan ben ik er.....
Liefs Rudi.

Reacties

  1. Weer een uitdagend traject doorstaan.
    Geniet van je avond avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja die fietspaden in het buitenland zijn wel andere koek. Gaaf dat de alternatieve planner je fijnere routes geeft. Met uitdaging, maar die lijken jou niets te veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij ben je aan het “survivallen” knap hoe je het doet Rudi 💖💖 heel leuk om je blog te lezen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat weer een uitdagingen. Hoop dat het weer meevalt. Op naar de volgende km na een avond en nacht rust.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alles van de afgelopen dagen gelezen. Knap hoe je dit allemaal doet en ook weer heel veel mooie foto's...Groetjes 🙋🏻‍♀️

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er weer indrukwekkend uit al die uitdagingen. Maar de winnaar neemt ze allemaal!
    En af en toe voor jullie een lekkere beloning.
    Zet je alles wel goed vast met stormharingen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een hindernissen baan zeg😳 maar ik heb Gebt gemist 😅 je zit al in France 🥖🥐🇫🇷⚜️
    Sterkte vanavond en ik hoop dat het goed afkoelt🙏🏻🙏🏻🙏🏻

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Er zijn inderdaad legio uitdagingen zo te lezen.

    Succes Rudi en hopelijk goed slapen vannacht.
    🙋‍♂️

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het gaat weer mooi met jou/jullie. Gelukkig heb jij overal wel een oplossing voor. Hopen dat het weer goed blijft al mag de temperatuur wel wat lager. Mooie fietstochten de komende dagen! Groetjes Wiebe en Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nu lukt het opeens wel om te reageren. Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kan je nu weer volgen je zit dus al in frankrijk! Veel fiets plezier en doe rustig aan. En waar zit je in Frankrijk.
    Groetjes Gerda va 27 juli zitten wij in normandie🥐🥚🍷🤗

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan ben ik hopelijk op mijn plekje. Half augustus fiets ik weer terug.

      Verwijderen
  12. Oppassen op die rare fietspaden hoor! 😅groet uit Vancouver ook van Ward en Anna. Goeie reis verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het laatste berichtje was vanuit Tilburg en nu al in Frankrijk. Gelukkig kunnen we je nu weer volgen.
    Mooi wat je allemaal weer hebt meegemaakt en die Luna die doet het goed hè.
    Hopelijk knapt het weer snel op daar.
    Groetjes van ons, Henk en Steffie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ZNH is trots op je! 80-20. Hoeveel km heb je erop zitten?
    Prachtige foto's. Gr Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zonder hindernissen geen verhalen en die zijn prachtig. Lijkt me trouwens best wel spooky als om 4 uur s nachts de deur van je sleurhut openwaait 🫤Hartelijke groet, BYF en knuffel voor Luna 🐶🌻

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik hoop dat het weer mee is gevallen.
    goede reis vandaag.
    groetjes jeannet en mam

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

terug naar boven 6 06082025

op weg naar de hoge Veluwe