van plouvain naar Walincourt les Pas. 200626
Dag beste lezers.
Gistermiddag ontdekte ik dat er spaken stuk waren.....nu was ik smiddags in een plaatsje waar ik een scherpe bocht moest maken en in de bocht zal een smerige kuil die ik te laat zag. Ik hoorde dat er wat mis ging en toen ik op de camping het wiel controleerde zag ik dat er 3 spaken stuk waren.
En dan zit je in Frankrijk en hoe vertel je wat er aan de hand is.
Dus ik vanmorgen naar een fietsenmaker in Arras.
De eerste man die kwam sprak geen woord Engels en ik geen Frans, dus via Google Translate, wat een uitkomst. Maar hij vertelde dat ze op zaterdag geen spoedklussen deden en dat om maandag weer moest komen. Dus ik me maar voorbereiden om terug te gaan naar Plouvain
Hij kwam ineens heel enthousiast naar buiten, er was toch nog een collega gekomen die Engels praatte en ook veel verstand had van wielen. Het bleek een bekende wielrenner uit de buurt te zijn.
Met hem afgesproken dat ik terug zou gaan naar de camping, daar het wiel zou verwijderen en dan weer naar hem zou komen .
Ik dacht, wat weer een gedoe. Dus ik vroeg of dat ook bij hem kon, dat was geen probleem en zo stond de mooierooie midden in de winkel :
Voordat het wiel eraf ging was hij gaan kijken of hij je de spaken ook had. Na wat zoekwerk kwam hij naar mij toe: je bent een geluksvogel. Er bleek nog een oud wiel in de opslag te liggen met de juiste spaken.
Ik kon hem wel om de nek springen. En toen begon het wachten en Luna ging er maar bij liggen;
Rond 13.00 had hij het wiel gefikst en kon ik weer vertrekken. Heeft nog allerlei tips meegegeven voor onderweg. Voorald de maten van de spaken en......hij dacht dat de mooierooie te zwaar beladen was.
Dus ik ben begonnen wat spullen over te hevelen naar de fiets. Zoals het zonnepaneel en de luifel.
Morgen nog de stoel vastbinden aan het rek voorop en de accu gaat in de fietstas en dan de regenkleding in de caravan.
Ik was dolgelukkig, dus mocht je op de fiets in Arras zijn en je hebt een fietsenmaker nodig;
Zeer geschikt!!!!!!!
Gelukkig wilde ik niet ver fietsen vandaag dus ik moest nog 30 km naar de camping.
Maar helaas was er een overijverige ambtenaar geweest die wel heel veel paaltjes had gezet:
En het bleef niet bij dit ene stel, er kwamen nog minstens 40 en elke keer weer puzzelen hoe je er langs moest komen. Dus ook elke keer van de fiets en daarna weer optrekken, de batterij ging nu ook sneller leeg.
De ene keer een paal uit de grond trekken, de andere keer door het struikgewas, een keer op de gok door hoge brandnetels en ga zo maar door.
En soms ging het gewoon niet en toch moest het met als gevolg memory lines op de mooierooie.
Vanwege de hitte dronk ik en Luna meer dan anders, dus was het een keer op en ben ik gestopt bij een huis.
Zeer vriendelijke mensen en heel behulpzaam, toen ik uitlegde van de paaltjes deden bij de mooierooie ging hij direkt naar binnen en kwam terug met poets middel en ging aan de gang.
Onvoorstelbaar lief:
Hierna ben ik in Arras alleen nog maar op de weg gaan fietsen. De fietspaden zijn beslist niet glad en je bonkt van de ene steenrij naar de volgende en bij elke oprit naar een huis knal je weer naar beneden en de andere kant weer omhoog.
Erg blij met het speelhuisje, kon ik tenminste in de schaduw zitten want in de zon was niet te doen.
Gisteravond bij de storm in er een tak op 1 van de Stel pootjes gevallen en deze kreeg ik niet meer heen en weer. Hier op de camping even rond gekeken en zag een man klussen. Daar een moker geleend en de boel weer gangbaar geslagen.
Zo, morgen naar Amiens, kijken of de kathedraal ook weer mooi verlicht word savonds
En daarna een dagje vrij.
Lieverd! Wat een hindernissen baan weer! 😱🤯😱 Maar het is weer rond🥳🥳🥳
BeantwoordenVerwijderenGeniet van je vrije dag morgen, de ongeving en het weer🇫🇷🥐🥖🤗🤗🤗🤗
Gelukkig de spaken weer gerepareerd Wat een paaltjes.......en wat een mooie velden met papavers. Succes voor morgen met het fietsen en je vrije dag erna..
BeantwoordenVerwijderenTjah Rudi,
BeantwoordenVerwijderendeze rit was in iedergeval NIET saai😂 want daar houd jij niet van heb ik begrepen😉
slaap lekker en geniet van je vrije dag morgen
Wat bijzonder dat je door alles heen steeds opnieuw met hulp uit onverwachte hoek je weg blijft vinden en vervolgen en daarin balans zoekt voor jezelf, Luna en Mooie Rooie.
BeantwoordenVerwijderenJe maakt mooie dingen mee, en ontmoet lieve mensen. Gaaf hoor! Groeten, Marieke en Gerda
BeantwoordenVerwijderenWeer de nodige avonturen! Fijn dat alles weer functioneert!
BeantwoordenVerwijderenOp tijd weer op voor de rit naar Amiens. Dan en dagje week verdiende rust!
Wat weer een “geweldige” hindernisbaan en wat een “schattentas” aan oplossingen heb je ondertussen verzameld, niet voor 1 gat te te vangen die meneer Touw, chapeau! Geniet van je dik verdiende vrije dag. Hartelijke groet, BYF, een hele dikke schouderklop voor jezelf en een knuffel voor Luna 🐶🙋🏻♀️🌻
BeantwoordenVerwijderenDe mooie rooie kleurt mooi in de fietsenwinkel. Fijn dat het opgelost is. En maar weer verder en hopelijk zonder obstakels.
BeantwoordenVerwijderenHoi Rudi ik kan niet anders zeggen, wat een kracht heb je in je. Voor geen gat te vangen. Going on going strong. En dank voor je prachtige verhaallijn.
BeantwoordenVerwijderenJe maakt van alles mee! Je bent inderdaad dapper!
BeantwoordenVerwijderenHopelijk nu iets meer voorspoed!
Dag Rudi, ik ben blij weer van je te horen, wat een strubbelingen. Succes met je verdere reis☀️😎
BeantwoordenVerwijderen