van Walincourt les pas naar Amiens 210626

Dag lieve lezers 
Gisteravond was Luna er maar eens goed voor gaan liggen:
Ze heeft best last van de hitte en het wordt de komende dagen ook niet kouder:
Daarom zat ik om 7.45 al op de fiets   nadat ik wat zware spullen uit de caravan op de fiets had gemaakt:
Om de hitte wat voor te zijn. Dit keer ook weer een route gepland met cycle.travel en dat houd in dat je op boeren wegen door de landerijen fiets, erg mooi en veel graan.
En prachtige vergezichten.
Maar ook echte boeren wegen met af en toe zeer veel klei op de weg. Bij de eerste keer begon ik met alles te glijden en schrok me dood.  Ik had totaal geen grip meer.
Bij latere stukken er heel voorzichtig doorheen gefietst.
Zo kwam ik ook door Villers bocage. Deze naam vaak op de borden gezien op de snelweg wanneer we onderweg waren naar Bretagne.
Toen ik het dorp in fietste dacht ik dat we daar ook een keer overnacht hadden. Op dat moment wordt je stevig geconfronteerd met het feit dat diegene waar je dat zou kunnen weten er niet meer is en dat doet dan zeer.
Ik zocht naar een plekje voor een pauze maar dan wel in de schaduw.
Toen zag in de Marie:Hier kon ik heerlijk in de schaduw staan. Na een tijdje kwamen er een man aan lopen met zijn dochter en die liepen rechtstreeks op mij af en hadden allerlei vragen over de mooierooie en over mij.
Na een tijdje vroeg hij of ik koud drinken wilde, dat sloeg ik niet af. Hij bleek de sleutels te hebben van het gemeentehuis en kwam met drie pakken fris er weer aan, ik had keus en het dochtertje kwam met koud water voor Luna.
Onvoorstelbaar dat je zulke lieve mensen treft en zij vonden het ook leuk om mij te treffen en wenste me nog een fijne vakantie.
Goed uitgerust en afgekoeld de laatste kilometers naar Amiens gefietst. Tijdens het fietsen hoorde ik geluiden bij de caravan die mij niet gerust stelden.
Eenmaal op de camping kreeg ik te horen dat ik tot 12.00 moest wachten totdat iedereen die weg wilde ook echt weg was en ze zo kon zien waar nog plekken waren.
Ik mocht zolang in de schaduw op het terras zitten en ook de mooierooie mocht daar staan.
Ik had mezelf maar wat gekocht om de tijd mee te doen:
En Luna was tactisch gaan liggen, met haar hoofd op mijn voeten zodat ze voelde als ik ging opstaan:
Na een tijdje toch maar de wielen gecontroleerd en ja hoor. Weet spaken gebroken.
Nu rustig nadenken hoe nu verder en morgen overleggen met de alarmcentrale van Unive wat de mogelijkheden zijn.....
Gigantisch balen en ook intens verdrietig dat het w.s. niet gaat lukken om helemaal op de fiets naar Bretagne te gaan, tenminste niet met de mooierooie.
Morgen zal ik schrijven hoe het afloopt.
Nu zit ik eerst op een camping in Amiens en ga ik vanavond kijken naar de lichtshow op de kathedraal. Ook dat heb ik al een paar keer gedaan met Monica.
Ik zat ook nog in het systeem van de Camping 

Zo, goede avond allemaal en tot morgen.
Liefs Rudi 

Reacties

  1. Och lieverd.... Ik denk dat het goed komt, heb vertrouwen πŸ™πŸ»πŸ™πŸ»πŸ™πŸ»
    Heel veel plezier vanavond ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Rudi, misschien waren die spaken al slecht van de eerdere Probleme. Misschien extra dikke spaken, een fietsenmaker weet vast wel raad. En doe het lekker rustig aan. Vanavond eerst genieten van de lichtshow.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat balen, maar je hebt wel mooi gekleurde voeten.
    Laten we hopen dat je de reis met de mooie rooie kunt vervolgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij, Kees en Marja, hopen dat het spakenprobleem opgelost kan worden!! Je bent al zo ver gekomen!! πŸ‘πŸ‘πŸ‘

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jee Rudi dat zou wel een tegenvaller zijn, ik ga heel hard duimen, dat je door kunt met de mooie rooie.
    Ga vanavond maar met luna genieten van de lichtshow,
    Groeten Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat weer een verhaal Rudi.....straks genieten van de lichtshow en we hopen dat je je fietstocht voort kan zetten 🀞

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is een tegenvaller, kapotte spaken, hitte, het missen van je maatje … misschien nu even wat dagen gas terugnemen. Deze hitte kan je behoorlijk opbreken weet ik uit ervaring, en dan ook nog eens zonder mooie rooie. Het zou jammer zijn je reis te moeten afbreken, je bent al zo’n eind op weg πŸ’ͺ🏼πŸ’ͺ🏼 Maar wat je ook besluit, dit heb je al bereikt en kan niemand je meer afnemen πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ» en ben het met Hans eens, je hebt mooie gekleurde voeten 😜 Houd goede moed, groet en knuffel voor Luna , BYF πŸΆπŸ™‹πŸ»‍♀️πŸŒ»πŸ€πŸ€

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Rudi, wat doe je het toch goed! Houd moed, het komt vast goed met de spaken! Liefs van Atefeh en Diederik

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik hoop toch echt dat het lukt om verder te reizen. Het is heerlijk meegenieten van alle verhalen. Goede reis! Groetjes, DaniΓ«la

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een confrontaties om mee te zijn. Veel liefs voor jou hoe het zich ook mag ontvouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Och jeetje alweer een spaak kapot. Wat ontzettend vervelend voor jou. Hopelijk morgen een goede oplossing. Ik duim voor je. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. We duimen dat de alarmcentrale hulp kan bieden en misschien heeft de fabrikant van de mooie rooie wel een dealer in Frankrijk of een alternatief idee
    Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Respect rudi hoe ver jullie sl xijn gekomen. En voor je door zettings vermogen. Kop dr veur.
    Groet leo

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ach Rudi...wat moet dat confronterend zijn, en wellicht tegelijkertijd mooi: Monica in zoveel herinneringen met jou mee op reis.

    Hopelijk wordt er wat op de spaken gevonden. Ik wens jullie toe, dat jullie er alsnog gaan komen!
    Groet, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Martin en Ilse22 juni 2026 om 06:33

    Ach Rudi, deze bijzondere reis, zo mooi in woorden gevangen zal zeker en vast een gunstig vervolg vinden. En daar bidden we ook voor ! Ook lieve groet van Magda die de foto's ook zo mooi vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ai, dat is balen! Ik denk ook dat dikkere spaken wel kunnen helpen.
    Hopelijk kunnen ze iets voor je doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

terug naar boven 6 06082025

op weg naar de hoge Veluwe